Frank Hiddink - aanvaller

Frank Hiddink – aanvaller

Vrijdag 2 oktober – Aankomende zondag treedt Vorden aan tegen Rheden, wederom een mooie uitdaging om de uitstekende start een goed vervolg te geven. Aanvaller Frank Hiddink blikt alvast vooruit naar deze wedstrijd.

Afgelopen zondag alweer de derde overwinning van het prille seizoen, was de uitslag terecht en hoe heb jij deze wedstrijd beleefd?

De uitslag vond ik zeker terecht. We hadden eigenlijk in de eerste helft al 2-0 voor moeten staan maar dit mocht niet zo zijn. Tweede helft ging het wat moeizamer waardoor het ook 1-1 werd.
Vervolgens ontstaat er iets bij ons waaruit blijkt dat wij uiteraard niet blij zijn met een 1-1 uitslag. Doorzettingsvermogen en de wil om te willen winnen was sterk aanwezig waardoor we toch nog de overwinning over de streep konden trekken. En dan is het puur genieten!

Voor een promovendus hebben jullie een uitstekende start van het seizoen, waar ligt dit volgens jou aan?
Ik denk dat dit vooral ligt aan het feit dat we elke week als een echt team, een collectief, op het veld staan. Een team dat er voor elkaar is en staat en letterlijk voor elkaar door het vuur wil gaan. Daarbij speelt plezier en doorzettingsvermogen een belangrijke rol.  Wat waarschijnlijk ook meespeelt is dat wij al een tijdje hetzelfde team hebben en niet zoals enkele andere clubs er nieuwe spelers, dit seizoen, zijn aangetrokken waardoor ze nog ingepast moeten worden. Ook zijn er bij zowel thuis als uitwedstrijden erg veel supporters die ons naar de volle winst proberen te schreeuwen, top!!

Na 4 wedstrijden, 9 punten, wat verwacht je van de rest van dit seizoen?

Dit is natuurlijk een droomstart als je vanuit de derde klasse komt. Absoluut niet verwacht, maar met elkaar wel afgedwongen. Wat ons de rest van het seizoen nog gaat brengen dat gaan we zien. We trainen hard en worden steeds beter. Als we er elke week voor de volle 100% (inclusief trainingen) voor gaan met z’n allen dan moet handhaving in de tweede klasse zeker tot de mogelijkheden behoren.

Wat weet je van de aankomende tegenstander vv Rheden?

Ik heb nog nooit tegen vv Rheden gespeeld dus eigenlijk weet ik niet veel van deze ploeg. Wel heb ik gehoord dat het een team is dat eigenlijk te laag staat op de ranglijst. Afgelopen weekend hebben ze een prachtige 5-2 overwinning behaald op Leones wat deze ploeg een enorme boost zal gaan geven om voorzichtig naar boven te kijken.

Aankomende zondag tegen vv Rheden, wat verwacht je van deze wedstrijd?
We moeten van onze eigen krachten uit gaan en goed positiespel blijven spelen. Als dit ons lukt, met de passie en beleving en het doorzettingsvermogen die wij de afgelopen 4 wedstrijden hebben getoond dan ben ik er van overtuigd dat wij met de 3 punten van het veld aflopen. En niet te vergeten ons hondstrouwe thuispubliek dat elke week weer opnieuw laat zien als één groot blok achter ons te staan.