Stijn WentinkVrijdag 23 januari – Aankomende zondag staat de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op het programma. Vorden krijgt FC Eibergen op bezoek. Verdediger Stijn Wentink blikt alvast vooruit.

De winterstop is ten einde, de oefenpotjes zijn al gespeeld. Hoe kijk jij terug op de eerste seizoenshelft?

Het team heeft heel erg goed gepresteerd. Het behalen van de eerste periode verliep redelijk gemakkelijk, we zaten echt in een flow. Na het verlies bij AZC vroeg iedereen zich meteen af hoe we dit als team op zouden pakken. In de wedstrijd tegen WVV hebben we ons uiteindelijk teruggeknokt tot een 3-3 eindstand in de laatste minuten, dus in de koppies zat het wel goed. De wedstrijden daarna werden allemaal gewonnen. Niet altijd met mooi voetbal maar zoals al vaker is gezegd, winnen we dit seizoen ook wedstrijden wanneer het voetballend niet lekker loopt. Al met al een zeer geslaagde eerste seizoenshelft!

Dit seizoen ben je voor het eerst volwaardig Vorden 1 speler, welke uitdagingen zie jij als je kijkt naar de overstap van de junioren naar de senioren?

Er zijn altijd een bepaalde punten waarbij je rekening moet houden als je de overstap maakt van de junioren naar de senioren. Het gaat er fysiek natuurlijk veel steviger aan toe. Daarnaast ligt het tempo ook hoger, dat merk je al op de trainingen. Persoonlijk gezien zie ik genoeg uitdagingen. Je komt als verdediger tegen grotere en sterkere spitsen te staan en van zulk soort duels leer je al heel veel. In balbezit is het voetbal ook anders dan bij de junioren, omdat er bij de senioren veel meer rust wordt gehouden. Dus voor mij liggen er nog genoeg uitdagingen en kan ik nog genoeg leren.

Welke stappen dienen nog door het team genomen te worden om de succesvolle eerste seizoenshelft een goed vervolg te geven?

Als je in de winterstop bovenaan staat met een voorsprong van 9 punten, met een periodetitel op zak, kun je daar natuurlijk weinig van zeggen. Waar ik langs de kant de laatste paar wedstrijden vooral last van kreeg was de spanning. Bij een minimale voorsprong maakten we het onszelf vaak te moeilijk, door de verkeerde keuzes te maken. Hierdoor werd het soms echt nog wel even billenknijpen. Dat is voor mij het enige waar aan gewerkt moet worden, want het gaat verder zeer goed.

Komende zondag staat de  eerste competitiewedstrijd  na de winterstop tegen Eibergen op het programma. Wat verwacht je van deze wedstrijd?

Het is voor beide teams een belangrijke wedstrijd. Als je de eerste wedstrijd na de winterstop goed doorkomt en wint, begin je de tweede seizoenshelft meteen lekker. Onze concurrenten zullen bij winst van ons moeten blijven aanhaken. Daar tegenover staat dat als Eibergen wint zij ook belangrijke punten pakken want de middenmoot staat erg dicht bij elkaar, waardoor Eibergen bij winst een aantal plaatsen zal stijgen. Ik verwacht dat wij uiteindelijk de drie punten in huis houden, want wij zijn er allemaal van bewust dat we goed uit de winterstop moeten komen en om de mooie eerste seizoenshelft een goed vervolg te geven.