roy bohmerVrijdag 16 september – Na de eerste winstpartij vorige week, treedt Vorden nu aan tegen Concordia Wehl. Lukt het Vorden om de ingezette koers voort te zetten en de volle buit in eigen huis te houden? Middenvelder Roy Böhmer blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag de eerste overwinning behaald van dit seizoen, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?
De eerste helft was van onze kant niet goed, naar mijn mening had Leones de bovenhand, de 2de helft daarentegen waren we net een stapje feller en scherper wat resulteerde in een doelpunt en een aantal kansen. Over de hele wedstrijd gezien was een puntendeling eerlijker geweest, maar we weten dat als we voorkomen we de pot goed dicht kunnen houden. En dat hebben we deze keer ook weer als eenheid volbracht.

Dit is het 2e jaar in de tweede klasse, wat heb je nou meegenomen vanuit het 1e jaar in deze klasse?
Buiten dat natuurlijk het tempo en de balbehandeling hoger liggen valt me op dat we vorig jaar als team een extra wapen hebben, en dat is eenheid. Iedereen wil voor elkaar werken en geeft zich 90 minuten volle bak, dit mis ik nog wel eens bij teams die hun spelers overal vandaan halen. Misschien komt dit doordat wij grotendeels al vanaf de jeugd met elkaar voetballen.

Wat zijn je persoonlijke doelstellingen en verwachtingen van dit seizoen?
Mits iedereen blessurevrij is horen wij met deze selectie in de top 5 thuis. Helaas zijn we dat momenteel niet. Ook hebben we pas 2 wedstrijden gevoetbald, ik denk dat er na 8 wedstrijden een reëel beeld kan worden gegeven.

Vorig seizoen hebben jullie ook gespeeld tegen Concordia Wehl, wat voor indruk maakte dit team op je?
Sobere ploeg die de tegenstander vaak laat opbouwen en het vooral gooien op omschakel momenten en lange ballen.
Ze hebben het net als ons van achteruit goed staan met veel fysieke kracht, dit moeten we natuurlijk niet gaan onderschatten.

Aankomende zondag dus tegen Concordia Wehl, wat is je verwachting van deze wedstrijd?
Een fysieke wedstrijd, beide ploegen beschikken over fysiek sterke voetballers. Ik denk dat concordia ons het spel weer laat maken en gokt op momenten.
Met onze drive en voetballend vermogen denk ik dat wij de overhand hebben en uiteindelijk de 3 punten thuis houden.
Böhmer tegen VVO