Zaterdag 7 april – Aankomende zondag treedt Vorden aan tegen Voorwaarts Twello. Een wedstrijd waarbij nog iets goed te maken is. Daan Horstman blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen Orion beleefd?

De wedstrijd tegen Orion was een wedstrijd waarbij winst voor Vorden er niet in zat. In het begin van de wedstrijd had Orion het betere van het spel wat leidde tot kleine kansen. Onze verdediging stond goed en door een uitstekende redding van Robin bleef het 0-0. In de loop van de eerste helft kwamen wij als team beter in de wedstrijd en kregen wij het overwicht, maar wanneer je als Vorden 90 minuten lang tegen 12 man speelt ga je deze wedstrijd niet winnen. In de eerste helft wordt Bas Abbink in het zestien meter gebied onderuit getrokken en krijgt hiervoor een gele kaart, omdat de scheidsrechter het inschat als een schwalbe. Wat cornerballen voor ons hadden moeten zijn werden keeperballen voor Orion. In de loop van de eerste helft kwamen wij als team beter in de wedstrijd en kregen wij het overwicht.

Wanneer Bart in de 75e minuut wordt neergehaald in het 16-meter gebied en iedereen wacht op het moment dat de scheids gaat fluiten voor een penalty, beoordeeld hij dit als een goede tackle en wordt ons deze middag voor de 2e keer een penalty ontnomen. Ik vind de 0-0 uitslag niet helemaal terecht maar ik kan er mee leven, omdat wij als team een goede wedstrijd hebben gespeelt met veel strijd en beleving.

Aankomend weekend spelen we uit tegen Voorwaarts Twello. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

De thuiswedstrijd tegen Voorwaarts gingen we rusten met een 0-4 achterstand. Naar de rust lieten we weer zien waar wij als Vorden sterk in zijn en dat is onze mentale weerbaarheid. We kwamen terug tot een 3-4 en gingen nog meer risico’s nemen om de gelijkmaker te maken, waardoor we veel ruimtes weg gaven. En dat resulteerde helaas in de 3-5

Wat vind je van de competitie van dit jaar tot nu toe? Is deze zwaarder dan voorgaande jaren?

Ik vind de competitie 2I een mooie klasse waarbij iedereen van elkaar kan winnen. De competitie vind ik persoonlijk niet zwaarder dan afgelopen jaren. Ik weet zeker dat wanneer wij zo blijven voetballen we nog een zeker een paar plekken gaan stijgen.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een wedstrijd met veel strijd en beleving. Zeker omdat wij nog wat hebben goed te maken tegen Voorwaarts. Als wij ons eigen spel blijven spelen weet ik zeker dat wij het Voorwaarts heel lastig kunnen maken en zelfs zo lastig dat wij zondag als winnaar van het veld af stappen en de 3 punten mee naar Vorden nemen.