RoyVrijdag 17 april – Aankomende zondag speelt het eerste elftal tegen de nummer vier uit Varsseveld. Een eerste mogelijkheid om kampioen te kunnen worden in 3c. Verzorger Roy Dommerholt blikt alvast vooruit.

Afgelopen week is er gelijk gespeeld tegen Reunie? Was de uitslag volgens jou terecht?

Ik denk dat de uitslag terecht was. Het was één van onze mindere wedstrijden dit seizoen. Maar het is wel benoemenswaardig dat de ploeg hard blijft werken en ik denk dat daar een groot deel van onze kracht ligt.

Met negen punten voor op de nummer twee komt het kampioenschap een stuk dichterbij. Hoe beleef jij dit als verzorger?

Er wordt al veel over het kampioenschap gesproken maar we zijn ons erg bewust dat we nog vier punten nodig hebben. Als verzorger ben ik veel voor de wedstrijden bezig met de spelers. De jongens komen ontspannen over naar mij toe maar een gezonde spanning zal er zijn.

Zijn er al zenuwen binnen het elftal?

Ik denk niet dat deze ploeg zenuwachtig wordt. Ze hebben dit seizoen al een hoop wedstrijden laten zien dat ze een wedstrijd professioneel benaderen.

Inmiddels ben je al een aantal jaren verzorger bij Vorden. Hoe ervaar jij de sfeer bij Vorden?

Ik ben al weer vier jaar bij de club en heb het nog steeds erg naar me zin. De ploeg heeft mij eigenlijk vanaf het eerste moment opgenomen in de groep. Dat maakt ook dat ik met veel plezier verzorger van het eerste en de rest van de club ben. De sfeer is geweldig. Natuurlijk komt dat ook met vele overwinningen, maar ik heb het gevoel dat iedereen goed met elkaar kan, niet alleen binnen het eerste maar binnen de hele club. Dat blijkt nu ook wel met de Vorden fanatics. Geweldig!!

Wat zijn je ambities voor de komende jaren?

Ik heb een jaar bijgetekend omdat ik de tweede klasse eigenlijk wel mee wil maken. Zelf voetbal ik nu in het tweede van Almen met mijn twee broers. Doordat ik in het tweede voetbal kan ik minder trainen en dat komt me goed uit in verband met de praktijk.

Wat kan je je nog herinneren van de eerste wedstrijd tegen Varsseveld en wat verwacht je zondag voor een wedstrijd?

De eerste wedstrijd staat me niet meer helemaal helder voor de geest. Ik weet wel dat het een gelijkopgaande wedstrijd was die wij afsluiten met 1-0. Ik verwacht zondag een wedstrijd die open ligt. Varsseveld gaat nog voor de derde plek en wij willen de drie punten. Ik denk dat het een leuke pot wordt om naar te kijken. Met het vele publiek uit Vorden wordt het vast een mooie middag