Vrijdag 18 mei – A.s. zondag staat alweer de laatste uitwedstrijd van de competitie op het programma voor de selectie. Zowel boven als onderin blijft het spannend. Kan Vorden zich veilig stellen of krijgt de competititie nog een nasleep. Leider Tim Vrielink blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen koploper Leones beleefd?

Om eerlijk te zijn heb ik niet de hele wedstrijd kunnen zien. Ik kwam het sportpark op lopen toen Leones een strafschop mocht nemen. Wat ik vanaf dat moment heb gezien is eigenlijk het Vorden 1 wat koste wat kost een punt in Vorden wilde houden. Wat niet altijd met mooi voetbal gepaard gaat (wat op het veld eigenlijk ook niet mogelijk was) maar wel met veel beleving en strijd. Op basis daarvan wel een terecht punt. Een echte team prestatie!

Aankomend weekend spelen we uit tegen Varsseveld. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

Door alle afgelaste wedstrijden van de winter hebben we een paar weken geleden nog tegen Varsseveld gespeeld. Een gelijkspel wat naar mijn mening wel terecht was. Ondanks dat Varsseveld een paar enorme kansen miste waarbij Robin geniaal en katachtig redde en nog een afstandsschot op de lat. Het veldspel was gelijkwaardig met twee hard werkende teams.

Wat vind je van de competitie van dit jaar?

Er zijn dit jaar geen uitschieters naar boven of naar onder. Zo hadden we vorig jaar Babberich in de competitie die op een gegeven moment met financiële problemen kampte waardoor er spelers afhaakten. Zo’n ploeg zit er dit jaar niet tussen. Ook aan de bovenkant zijn de ploegen veel meer aan elkaar gewaagd. Kijk maar eens naar het aantal punten. Het zit allemaal dichtbij elkaar. Het zal zeker nog gaan knetteren tijdens sommige wedstrijden. Zowel bovenin als onderin. Zo wordt op de laatste speeldag SML – Spero gespeeld waar de ene ploeg tegen degradatie knokt en de ander voor de titel. Maar ook AZC – Concordia kan een enorme kraker worden.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik denk weer een gelijk opgaande wedstrijd te gaan aanschouwen. Waar veel duelkracht tentoongespreid zal worden. En ik denk dat de wedstrijd daar ook op beslist gaat worden. Een kleine overwinning voor ons is mijn verwachting.