Zaterdag 18 november – Na een week rust treedt het vlaggenschip van Vorden aan tegen Orion uit Nijmegen. Een ploeg die hoog op de ranglijst staat, weet Vorden de Nijmegenaren te verassen of houdt Orion de punten in eigen huis? Verdediger Bas Kortstee blikt alvast vooruit op deze wedstrijd.

2 weken geleden een mooie overwinning op SML, hoe heb je deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Ik vond de wedstrijd tegen SML een echte teamprestatie. We waren de gehele wedstrijd de bovenliggende partij en uiteindelijk ook de terechte winnaar. De tegendoelpunten waren helaas onnodig, maar gelukkig was onze voorhoede goed in vorm.

Afgelopen weekend was er geen competitievoetbal, hoe ziet de zondag er dan uit?

Een weekend zonder voetbal ziet er kaal uit. Het liefst speel ik elke zondag een wedstrijd, maar een zondagje rust is ook niet verkeerd. Ik denk dat dit weekend goed uit kwam voor de (licht)geblesseerde mensen. Zo kan iedereen even zijn rust pakken en zich vol focussen op de wedstrijd tegen Orion

Wat weet je van de tegenstander Orion?

Zelf heb ik nog nooit tegen Orion gespeeld. Uit de verhalen van andere ploegen hebben we gehoord dat Orion een technisch vaardige ploeg is. Aan de hand van de stand lijken ze me ook een geduchte tegenstander

Wat is jouw verklaring dat jullie dit seizoen meer tegendoelpunten krijgen dan voorgaande seizoenen?

Vorig seizoen speelde we met de punt naar voren op het middenveld waardoor we een blok vormden met Koen en Roy. Het nadeel daar van was dat we een mindere aansluiting naar voren hadden waardoor de voorhoede minder scoringskansen kregen.

Dit seizoen spelen we met de punt naar achter waardoor we meer druk naar voren geven. Dit resulteert tot meer scoringskansen voor de voorhoede, maar ook tot meer risico in de achterhoede.

Komende zondag een uitwedstrijd tegen Orion in Nijmegen. Wat is je verwachting van deze wedstrijd?

Ik verwacht deze wedstrijd een strijdlustig Vorden. We hebben nog aardig wat goed te maken om weer de aansluiting te vinden naar de bovenkant. Ookal is Orion een goede tegenstander, ik verwacht dat wij als winnaar uit de bus komen.