Sam Abbink - verdediger

Sam Abbink – verdediger

Vrijdag 29 april – Na een mooie overwinning op de koploper afgelopen weekend, treedt Vorden 1 aankomende zondag aan tegen Babberich. Worden er wederom punten gepakt of blijft het toch nog spannend voor Vorden 1? Verdediger Sam Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen week werden er 3 punten afgesnoept van de koploper, hoe heb jij de wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Ik vind absoluut dat de uitslag terecht was. Quick kwam voor een punt naar Vorden toe en zo hebben ze ook gevoetbald. Wij hebben meer lef, initiatief en energie in de wedstrijd gestopt. Druk gezet op hun achterhoede, meer kansen gecreëerd en zelf heel weinig weg gegeven. Dan verdien je om te winnen en dan valt gelukkig de drie-punter eindelijk onze kant op!

Het lijkt er op dat handhaving in de 2e klasse een feit gaat worden, hoe kijk jij terug op dit seizoen?

We zijn dit seizoen heel consequent geweest, hebben elke tegenstander goed partij kunnen bieden en bleken moeilijk te verslaan. Hebben ons ook in de 2e klasse op de kaart kunnen zetten. Ik denk dat elke ploeg met een soort angst en ongenoegen naar ons sportpark afreisden en dat hebben we zelf afgedwongen. Wel blijf ik kritisch en denk ik dat er nog meer in had gezeten dit jaar, al moet je uiteindelijk gewoon hartstikke tevreden zijn wat we hebben laten zien dit seizoen.

Wat weet je nog van de thuiswedstrijd tegen Babberich?

Het was de openingswedstrijd dit seizoen. Hoewel de 3-0 misschien anders doet vermoeden was het een evenwichtige wedstrijd met een prachtige eindstand. Na een half uur spelen, moest Babberich met 10-man verder, dit hebben we de 2e helft heel professioneel en zakelijk uit gevoetbald. Waar we dit seizoen soms te weinig uitgespeelde kansen krijgen en benutten, hebben we dat in de eerste wedstrijd heel goed gedaan als team.

Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Babberich, wat verwacht je van de wedstrijd?

Babberich blijft een gevaarlijke ploeg met meerdere kwaliteiten; ze zijn fysiek, individueel en vooral aanvallend sterk (met 49 doelpunten voor) maar juist achterin kwetsbaar (45 doelpunten tegen).Het is een wisselvallig team en hier moeten we zondag gebruik van maken. Als we dezelfde energie, passie en het voetballend vermogen van afgelopen zondag kunnen laten zien, denk ik weer dat Babberich een heel lastige wedstrijd gaat krijgen.