meidengoed1

Vorden 20 juni 2015 – Op dit moment telt de v.v. Vorden 41 meiden en naast een junioren meidenteam zal er volgend seizoen ook een meiden E-team deelnemen aan de competitie. Toch zoeken de meiden uit het huidige MC1D team nog enkele teamgenoten, zodat er qua aantallen zowel een MC1 en een MB1 gevormd kan worden. Ben je tussen de 12 en 16 jaar en ben je geïnteresseerd in voetbal en lijkt het je leuk om het nieuwe seizoen bij v.v. Vorden in een meidenteam te voetballen, geef je dan op bij onze club!

Het meiden- en vrouwenvoetbal is in opkomst en op dit moment telt de KNVB van de 1,2 miljoen leden al bijna 140.000 vrouwelijke leden dus zeg maar ruim 10% van het gehele ledenbestand . Bij v.v. Vorden zitten wij nu op 41 meiden ten opzichte van het totaal van 510, dus zitten we iets onder het landelijke gemiddelde. Maar de groei zit er bij onze club ook heel duidelijk in, want waren er 3 seizoenen geleden nog 18 meiden lid van v.v. Vorden, dat is anno zomer 2015 dus gegroeid naar 41.

Om het nieuwe seizoen echter qua aantallen twee meidenteams bij de C- en de B-junioren te vormen, zijn wij toch nog op zoek naar een paar nieuwe leden. De gehele groep bestaat nu uit 23 meiden en dat is net te weinig voor twee teams, dus ben je tussen de 12 en 16 jaar en vindt je het leuk om twee keer in de week lekker buiten te sporten en op zaterdag gezellig en sportief bezig te zijn tijdens een wedstrijd, geef je dan op bij v.v. Vorden. Wil je meer informatie over het meidenvoetbal bij v.v. Vorden mail dan gerust naar onze jeugdcoördinator ‘meidenvoetbal’ Robert van Dijk,  robert-van-dijk@planet.nl , of informeer bij één van de meiden die nu al bij Vorden in de junioren voetballen.

Wil je iets meer weten over het meiden- en vrouwenvoetbal bij de KNVB klik dan hier en vind je het leuk om een filmpje te kijken over de historie van het vrouwenvoetbal in Nederland dan kun je dat doen via deze link.

vrouwenvoetbal MC1D