ate barendsen

Dinsdag 25 november 2014 – In het afgelopen weekend hebben een groot aantal teams van v.v. Vorden hun wedstrijd met 1 doelpunt verschil gewonnen en er zaten een paar heel belangrijke overwinningen bij. Het allermooiste van een overwinning met 1 doelpunt verschil is natuurlijk wanneer de winnende goal in de laatste minuut wordt gemaakt en dat overkwam Sven Mulder bij de B1.

Op zaterdagmorgen begon het met de F1 van v.v. Vorden. Dit team staat bovenaan in haar klasse en moest aantreden tegen de nummer twee van de competitie, FC RDC F1. Met rust stond het team met 2-0 achter, maar door maar liefst drie keer te scoren en vooral door prima aanvallend voetbal te laten zien won het met 3-2. Komende zaterdag speelt Vorden F1 thuis tegen Helios F1 en kan het kampioen worden in de najaarscompetitie. Zaterdagmiddag speelde Vorden B1 de belangrijke wedstrijd tegen de concurrent om de 1e positie, Sp. Brummen B1. Het werd een mooie, spannende en gelijkwaardige wedstrijd maar in de allerlaatste minuut was het Sven Mulder die vanuit een cornerbal het winnende doelpunt maakte en de stand op 2-1 bracht. Vorden B1 vierde uitgebreid feest en toen de scheidsrechter nog geen vijf seconden later af floot werd de nieuwe stand opgemaakt. Vorden B1 voert met 24 punten uit 8 wedstrijden de ranglijst aan en het staat vier en vijf punten voor op de nummer twee en nummer drie met nog een wedstrijd minder.

Zondagmiddag was het een echte ‘geel-zwarte’ middag in Borculo en speelde eerst E1 een voorwedstrijd tegen Reunie E1 en door de 0-1 overwinning was Tijn Smit de gevierde man. Vorden E1 werd door dit ene doelpunt kampioen en het was een prachtige teamprestatie want de 9 jongens moesten met elkaar echt tot het gaatje gaan om Reunie te verslaan. Nog geen anderhalf uur later was Vorden 1 het vierde elftal in dit weekend dat met 1 doelpunt verschil won, want na een 2-1 achterstand kwam Vorden 1 toch nog tot een overwinning door doelpunten van Rick Schröer en Daan Horstman. In de ochtenduren behaalde  Vorden 6 de minimale overwinning en door met 0-1 te winnen in een uitwedstrijd tegen Ruurlo 6 was dit het vijfde elftal van v.v. Vorden dit weekend dat met 1 doelpunt verschil won.

vorden e1 reunie e1

robin versteege