Vorden, 19 september 2018 – Ieder jaar brengt de regionale krant ‘de Stentor’ een speciale voetbalbijlage uit, waarin het amateurvoetbal in dit verspreidingsgebied extra aandacht krijgt. Jarenlang was de ‘veldentest’ een vast onderdeel in deze bijlage en ook zijn alle tribunes in deze regio al eens onder de loep genomen. Dit jaar heeft de redactie een ‘entreetest’ gehouden onder de 58 voetbalclubs uit de regio Deventer, Zutphen, Lochem en werd voor de uitstraling en het zogenaamde ‘voetbalgevoel’ een rapportcijfer gegeven. De voetbalvereniging Vorden kreeg een 8,5 en behaalde daarmee de 1e plaats in deze overigens geheel subjectieve entreetest. Naast een ‘plaatje’ (fraaie foto op de middenpagina) en een ‘goed woordje van de meester’ (net als de overige clubs uit de top 15 een mooie beschrijving van de entree) was dit natuurlijk vooral een mooi compliment voor alle leden, vrijwilligers, supporters en sponsoren van onze club!

De redactie beoordeelde de entrees van de diverse voetbalverenigingen hier in deze regio vooral op aanwezigheid van de clubkleuren, logo en de naam van de club cq. het sportpark en daarnaast kwam het zogenaamde en dus geheel subjectieve ‘voetbalgevoel’ aan bod. Tsja, en waarom krijgt de ene voetballiefhebber de kriebels in de buik als die de metro uit stapt en richting de Arena of de Kuip loopt  en raakt de ander maar niet uitgesproken over de traditionele stadions als de Adelaarshorst in Deventer of het Kasteel in Rotterdam……  Zo is het natuurlijk ook gegaan bij deze entreetest en heeft de voetbalvereniging Vorden blijkbaar dus dat zo moeilijk te omschrijven en te typeren ‘voetbalgevoel’ bij de redactie van de Stentor het meeste opgewekt. Het is natuurlijk wel mooi dat het geheel met het entreekhok (2002), het vernieuwde hek (2014) en de poort met de fietsenstalling (2014) op deze wijze beleefd wordt en het fraai door Eric Oldenhave geconstrueerde ijzeren in geel-zwart geverfde logo aan de buitenkant van het entreekhokje als blikvanger wordt herkend.

In het bijschrift van de foto in deze bijlage staat het volgende vermeld:

‘v.v. Vorden gaat voor het voetbalgevoel.’

Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk’. Het zijn wijze woorden van Vorden voorzitter Marc van der Linden. Geen kretologie bovendien, want met zijn vereniging heeft hij veel werk gemaakt van de binnenkomst bij de club. Van der Linden maakte ooit met hoofdsponsor Henri Barendsen zo’n zes jaar geleden, bij FC Twente tegen Feyenoord, op een bierviltje de eerste schets voor de huidige entree. Vorden zetelt sinds 1946 aan de Oude Zutphenseweg. ‘We willen een voetbalgevoel en onze eigen identiteit op alle mogelijke manieren uitstralen’ vertelt van der Linden. ‘Dat staat zelfs in het beleidsplan, omdat wij geloven dat een herkenbaar Sportpark – met veel geel-en-zwart, zorgt voor een bepaalde uitstraling en daarmee ook binding en betrokkenheid.’

Vorden 8,5 (1)

Geelzwart is taking over the place. Het zou de letterlijk te interpreteren slogan van Vorden kunnen zijn. De tweedeklasser heeft er werkelijk alles aan gedaan zijn complex een visitekaartje te laten zijn. Te beginnen met het nieuwe entreehokje (2002) met zelfs de kozijnen in de clubkleuren en een bord “Welkom bij v.v. Vorden’ boven de hekken en de poort naar de fietsenstalling. De ligging in de bossen maakt het plaatje compleet.