Vorden, 23 april 2017 – Vorige week lieten wij de tussenstand zien van de v.v. Vorden elftallen in de A-categorie, die allemaal nog twee of drie wedstrijden moeten spelen. Deze keer aandacht voor de overige senioren- en juniorenteams die in de B-categorie spelen en nog drie á vier wedstrijden moeten spelen. In de loop van de week zullen we tenslotte ook de tussenstand van pupillenteams met u doornemen. Bij de senioren spelen Vorden 3,4 en 5 in resp. de 5e, 7e en 7e klas en leek het er heel even op dat het 4e dit seizoen wellicht om het kampioenschap mee kon spelen, nu echter de laatste weken zijn aangebroken lijkt het erop dat een 2e plaats het hoogst haalbare is. Bij de junioren hebben wij de eerste kampioen al genoteerd, JO19-2, en zitten JO17-2 en JO13-3 ook op het vinkentouw. De beide meidenteams doen het ook uitstekend in de 1e klas.

Senioren

Bij de senioren hebben wij naast het 3e, 4e en 5e elftal ook drie 35+ en 45+ teams. Zij spelen om de drie weken op een vrijdagavond een onderlinge competitie met drie andere verenigingen. Vorden 35+ 1 is in het najaar kampioen geworden in haar klasse en lijken nu, met nog 2 rondes te gaan, op een keurige 2e plaats te eindigen alhoewel de concurrentie met Sp. Lochem een pittige is. Vorden 35+ -2 is een keurige middenmotor en wint evenveel wedstrijden dan dat zij er verliezen. Tenslotte moeten de 45+ 1 nog maar liefst drie keer de wei in want om diverse (trieste) redenen zijn er twee vrijdagavonden afgelast en zullen zij dus nog met Harfsen Vios Beltrum en Lochem uit moeten maken wie dit seizoen de beste is.

Het 3e elftal heeft bij v.v. Vorden een prima serie achter de rug na de winterstop. Met de fanatieke coach en trainer Jeroen Tijssen werd er maar liefst een serie van 6 ongeslagen wedstrijden achter elkaar neer gezet en ondanks het verlies op 2e paasdag tegen Basteom 3 staat het 3e elftal van v.v. Vorden met nog 4 wedstrijden te gaan op een 5e plaats met nog goede kansen op een 3e plaats achter de kampioenskandidaten HC’03 3 en Keyenburgse Boys 2. Vorden 4 leek heel lang mee te doen om het kampioenschap maar na een serie van 3 nederlagen tegen directe concurrenten moet het team van Edwin Bekker een stapje terug doen. Met een prima 3e plaats en 6 punten achterstand op beide koplopers is een goede eindklassering met nog vier wedstrijden te gaan nog steeds goed mogelijk. Vorden 5 heeft het lastig, maar heeft beide buurtclubs Ratti 2 en Socïi 4 wel netjes onder hun staan. Met nog vier wedstrijden te gaan en de huidige 18 punten is het nog mogelijk om wellicht enkele plaatsen te stijgen.

Junioren

Bij de junioren is vorige week JO19-2 al kampioen geworden. Het team van leider Ferdi Loman en trainer Daan Westerveld heeft alle 8 wedstrijden gewonnen en over 2 weken zal tijdens de laatste speeldag tegen Concordia Wehl het kampioenschap uitgebreid gevierd worden! Bij de B-junioren speelt JO17-2 mee om de 1e plaats, maar dan zal koploper Warnsveldse Boys JO13-3 nog wel een wedstrijd moeten verliezen. Met nog drie wedstrijden te gaan hebben zij 19 punten en staan zij vijf verliespunten achter. Vorden JO13-3 heeft het moeilijk in haar klasse maar gisteren werd keurig een puntje gepakt (2-2) tegen Varsseveld JO13-3 en wellicht dat in de laatste drie wedstrijden dit nog een keer gaat lukken. Over twee weken moeten zij tegen de één na laatste, Ulftse Boys JO13-2, en met een overwinning kan wellicht de laatste plaats over gedaan worden aan deze ploeg. Vorden JO15-2 (C2) speelt in de 2e klasse en moet tegen JO15-1 teams zoals Ruurlo, Witkampers, Pax, RKZVC en Zelos. Zij winnen dan niet veel wedstrijden maar spelen uitstekend mee in deze klasse en hebben al met al nu 13 punten gehaald. Zij houden DEO JO15-1 en Lochem JO15-2 in ieder geval onder zich en wie weet kan er in de komende drie wedstrijden nog een plaatsje gestegen worden door Zelos JO15-1 in te halen. Tenslotte is de JO15-3 een keurige middenmotor en kan het team van leider Harold Kolkman en Remco Gertsen wellicht nog een plaatsje opschuiven ten opzichte van de huidige 7e plaats. In de laatste drie wedstrijden moeten zij echter nog tegen de hoogvliegers Terborg JO15-2, SDOUC JO15-3 en FC Zutphen JO15-6 dus moeten zij er nog even tegenaan!

Meiden

Bij de beide meiden juniorenteams is er ook sprake van een najaars- en voorjaarscompetitie. De MO17-1 was kampioen geworden in de 2e klasse in december en de MO15-1 eindigden op een keurige 2e plaats en beide teams mochten in de voorjaarscompetitie in de 1e klas mee doen en ook daar doen zij het fantastisch! De MO17-1 staat zelfs bovenaan samen met concurrent FC Zutphen MO17-1 en met nog twee wedstrijden te gaan tegen Varsseveld en DZC zal het heel spannend worden, maar wie weet ….! De meiden van MO15-1 doen het ook keurig in de 1e klas en onder leiding van Jan Schuppers spelen zij keurig in de middenmoot mee, maar spelen vooral allemaal gelijkwaardige wedstrijden. Met nog 6 (!) wedstrijden te gaan staan zij op een 6e plaats en al zij zo door gaan als de laatste 6 wedstrijden dan komt het helemaal goed met dit team.

Eind van de week de tussenstand van de pupillen.