Vorden, 16 oktober 2018 –
Naar aanleiding van het landelijke debacle met de Schalke’04 voetbalclinic, na het faillissement van voetbalkamporganisator Sporting Events, is het ons gelukt om voor de gedupeerde ouders en kinderen een vervangende clinic te organiseren. In een creatieve poging hebben wij samen met twee andere convenantpartners (OBW uit Zevenaar en FC Trias uit Winterswijk) enige tijd geleden hulp gevraagd aan betaald voetbalclub De Graafschap uit Doetinchem. Grote dank gaat uit naar alle betrokkenen maar in het bijzonder naar voorzitter Nico Ruikes van OBW en Jan van London van de Graafschap.

Terwijl De Graafschap part noch deel heeft aan de gang van zaken rondom de Schalke’04 voetbalclinic, gaat de Pincvision Voetbalacademie zich nu geheel belangeloos inzetten om voor de gedupeerde kinderen van de genoemde verenigingen een vervangende voetbalclinic te organiseren.

In de Herfstvakantie op woensdag 24 oktober zullen de kinderen van v.v. Vorden samen met FC Trias in de ochtend een vervangende clinic krijgen bij De Graafschap met academie-trainers van De Graafschap én een aantal trainers van Schalke’04. In de middag gaan de spelers en ouders met een touringcar richting Gelsenkirchen voor een rondleiding in het stadion van Schalke’04. Komende woensdag krijgen de kinderen van OBW deze clinic en tour aangeboden, aangezien Zevenaar onder regio Zuid valt en deze week herfstvakantie hebben.

Inmiddels zijn alle betreffende kinderen en ouders van v.v. Vorden (16) ingelicht, is het programma bekend gemaakt en kan iedereen zich dus voorbereiden en verheugen op een mooie voetbaldag!

Klik hier voor een bijdrage uit de Gelderlander