Vorden, 4 juli 2018 – In de tweede week van juni is het Sportpark ‘t Grote Veld ‘op slot gegaan’ en zijn er geen voetbalactiviteiten meer gepland. In deze week is namelijk het jaarlijkse groot onderhoud gepland en dat hield o.a. in dat na het verticuteren er op alle drie velden en de oefenhoek flink is door gezaaid. De extreme droge periode die ons land al weken teistert is na deze onderhoudswerkzaamheden absoluut niet gunstig en dus is de beheerstichting dagelijks bezig met sproeien. De gevolgen zijn goed te zien, al is tegen deze extreme droogte bijna niet aan te werken. Tussen de twee maaibeurten op dinsdag en vrijdag door wordt er vijf keer per week in de avond- en nachturen gesproeid, dus gunnen wij onze ‘vrijwilliger van het jaar 2018’ Johan Verstege, dat buienradar en Piet Paulusma binnenkort een regenbui aankondigt….

Foto 1 : Johan Verstege bezig met het oprollen van één van de vier slangen

Foto 2 : De sproei-installatie heeft op veld 3 haar werk gedaan en kan weer opgerold worden

Foto 3 + 4: De sproei-installatie is precies afgesteld op de zijlijnen van de velden. Tussen veld 2 en 3 is naast de zijlijnen goed te zien wat het verschil is in deze droge periode tussen wel of niet sproeien ……