VV-Vorden-4-1984-1985

Vorden 30 april 2016 – Terwijl er gisterenochtend een uitgebreid programma was op ons Sportpark ’t Grote Veld, bleef het gisterenmiddag relatief rustig. Omdat zowel de C1 (woensdagavond 5-0 winst op Zelos C1) en de B1 (gisterenavond 1-1 gelijk tegen Warnsveldse Boys B1) haar wedstrijden al vooruit hadden gespeeld en de keurige middenmootpositie veilig hebben gesteld in de 1e klas, stond er s’middags alleen een wedstrijd van de A2 om 13.15 uur op de rol. Daarentegen stond er nog wel een bijzondere activiteit in de agenda en wel om 16.00 uur toen het 4e elftal van v.v. Vorden uit 1984-1985 een reünie hield en gezellig bij elkaar kwam in de kantine van onze club.

Het was allemaal ontstaan tijdens een verjaardag toen Frans Besselink en Jan Visser met elkaar het idee bespraken om eens een reunie te houden van het 4e elftal dat op het veld van Zutphania tijdens een beslissingswedstrijd kampioen werd. Zo gezegd, zo gedaan en al gauw werd ook de hulp ingeroepen van Jan Hendriksen en natuurlijk stond Annie Visser haar man Jan ook met deze activiteit bij v.v. Vorden weer terzijde. In drie maand tijd werd het allemaal geregeld en gisterenmiddag was het zover, toen onder het genot van een drankje (bedankt Gert!) en een hapje (prima verzorgd Annie!) de groep bij elkaar was en er een gezellige middag van heeft gemaakt.

Oud-voetballers kampioenelftal VV Vorden 4 seizoen 1984-1985 treffen elkaar

Het was of de tijd niet stil had gestaan. Sommigen waren wat grijzer geworden. Anderen waren wat kilootjes aangekomen. Het was inmiddels ruim dertig jaar geleden dat men deel uitmaakte van het kampioenselftal van VV Vorden 4. In het seizoen 1984-1985 had men namelijk onder aanvoering van leider Jan Visser en de inmiddels helaas overleden trainer Karel Nieuwenhuis via een beslissingswedstrijd tegen Eerbeekse Boys 3 op het hoofdveld van de voormalige voetbalvereniging Zutphania in Zutphen de kampioensvlag kunnen hijsen: 2 -1. Middels twee schitterende doelpunten van Rob Golstein en een eigen treffer – zo bleek na een diepgaande analyse van Bert Zweverink- was de winnende score tot stand gekomen.

Zaterdagmiddag troffen dertien van de destijds veertien elftalspelers en leider Jan Visser elkaar in de gezellige kantine van VV Vorden. De organisatoren hadden samen met voorzitter Marc van der Linden van VV Vorden een kleine overzichttentoonstelling ingericht. Naar goed voorbeeld van het programma Clubgenoten van TV Gelderland werd er een nieuwe elftalfoto gemaakt. En natuurlijk werd er nog even een balletje getrapt op het hoofdveld van sportpark Het Grote Veld. Na afloop van het gezellige samenzijn bedankte de aanvoerder van het kampioensteam van destijds Henk Broekgaarden de organisatoren en de gastvrijheid van VV Vorden voor dit treffen. “Iets om in de toekomst te herhalen tijdens het 90-jarig bestaan van VV Vorden in 2019”, zo opperde een van de voetballers van het kampioenselftal uit 1985.

Namens de organisatie,

Jan Hendriksen

(samen met Jan en Annie Visser en Frans Besselink)

VV-Vorden-4-1984-1985

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op de foto: Staand: v.l.n.r.:  Jan Visser (leider), Reza van Houte, Dick Bosch, Gerrit Ruiterkamp, Frans Besselink, Hans Groot Roessink en Henk Broekgaarden. Zittend v.l.n.r.: Jan Hendriksen, Dick van Asselt, Rob Golstein, Bertus Zweverink, Rinand Meulenbrugge en Adriaan van Helden.