week van de scheidsrechter

Vorden 27 mei 2016 – Onze scheidsrechtercoördinator, Gerrit Bijenhof, is begonnen met het werven van weer een nieuwe groep jeugdscheidsrechters. Ieder jaar, of iedere twee jaar, zoekt hij in de groep spelers die overgaan van de D- naar de C-jeugd naar kandidaten om te starten als F- en E-jeugdscheidsrechter. Op dit moment bestaat de groep uit 13 jeugdleden, maar aangezien er iedere zaterdag 8 thuiswedstrijden bij de pupillen staan gepland, is dit ook nodig. Daarnaast is hij naarstig op zoek naar juniorenscheidsrechters. Ook volgend seizoen hebben wij met 2 A, 3 B en 4 C-teams en ook nog eens 2 junioren meidenteams maar liefst 11 teams die op zaterdag tussen 11.00 uur en 16.00 uur hun wedstrijd spelen.

Voor deze 11 teams worden bij C1, B1 en A1 een scheidsrechter aangewezen door de KNVB, dus zullen wij als v.v. Vorden voor de overige 8 teams een clubscheidsrechter inplannen. Om de week spelen deze 8 teams een thuiswedstrijd, dus gemiddeld dienen iedere zaterdag 4 scheidsrechters aangewezen te worden door Gerrit. Voor deze taak hebben wij op dit moment vijf clubscheidsrechters, maar hier kunnen wij zeker nog wel versterking gebruiken zodat het ook mogelijk is om niet persé iedere zaterdag te moeten fluiten.

Ben je voetballiefhebber, speel jezelf nog bij de senioren, vind je het leuk om een jeugdwedstrijd te leiden, wil je graag iets doen voor de club en krijg je genoegdoening om een steentje bij te dragen bij de ontwikkeling van onze jeugdafdeling, geef je dan op bij Gerrit Bijenhof als clubscheidsrechter en hij kan je verder informeren over deze leuke functie bij de jeugd.