Vorden, 24 november 2017 – Michel Feukkink is afgelopen week met het bestuur van v.v. Vorden overeengekomen dat hij zijn contract als trainer van Vorden 1 zal verlengen met 1 jaar en derhalve ook in seizoen 2018-2019 hoofdtrainer zal zijn bij onze club. ‘Een beslissing waar zowel Michel, de spelersgroep als het bestuur niet over één nacht ijs zijn gegaan. Het werd echter wel snel duidelijk dat zowel de selectie als Michel van elkaar vonden nog niet klaar te zijn en er veel vertrouwen aanwezig is dat Michel met het 1e elftal de volgende stap kan nemen. Voor ons als bestuur is en blijft dit het belangrijkste signaal en wij zijn dan ook zeer content dat Michel ook volgend seizoen weer hoofdtrainer is bij onze club’, aldus voorzitter Marc van der Linden namens het bestuur.

Michel Feukkink tekende op 13 december 2010 zijn eerste contract bij v.v. Vorden en werd vanaf 2011-2012 als opvolger van Theo Hulshof hoofdtrainer bij onze club. In zijn eerste jaar begon hij met een mix van routiniers zoals Dennis Wentink, Gerrit Wenneker, Renz Cornegoor, Bas Brunsveld, Erik Oldenhave en René Nijenhuis, begin twintigers zoals Stefan Eggink en Micha Bolink en jonge talenten als Bart Stokman, Frank Hiddink, Roy Böhmer, Don Rouwen, Wiebe de Jong en Rik Schröer. Aan het einde van dit eerste seizoen promoveerde hij direct naar de 3e klasse door in de nacompetitie de finale te winnen van HC’03. Inmiddels waren in dit seizoen Robin Verstege, Sam Abbink, Bas Boers en Daan Horstman over gekomen vanuit de jeugd en in het eerste jaar in de 3e klasse C werd keurig een 8e plaats behaald. Na een 5e plaats in het seizoen 2013-2014 en inmiddels nieuwe aanvulling met jeugdspelers als Gijs van der Veen, Bas Kortstee en Koen Oosterhuis werd in 2014-2015 het kampioenschap behaald in de 3e klas waarbij wederom twee jeugdspelers het 1e waren komen te versterken in de personen van Siebren Bijenhof en Bas Abbink. In het eerste jaar in de 2e klas kwam Ate Barendsen over vanuit de jeugd en maakte het 1e elftal indruk door een prima 7e plaats in de inmiddels naar 14 ploegen uitgebreide competitie. Afgelopen seizoen werd deze prestatie zelfs nog verbeterd en deed Vorden lang mee om een plek in de nacompetitie via de 4e plaats in de ranglijst en werd uiteindelijk de 6e plaats bereikt. Dit seizoen had Michel en zijn ploeg een lastige start met 0 uit 3 maar inmiddels heeft het team, dat dit seizoen is uitgebreid met de jeugdspelers Guido Beerning en Sven Mulder en de van Achilles’29 afkomstige Tom klein Kranenberg, een plek in de middenmoot alweer bereikt met 10 uit 8 al zit het in deze competitie allemaal wel heel erg dicht bij elkaar.

Uit de vele gesprekken in de afgelopen weken zijn er ook verbeterpunten en hier en daar aanpassingen in de organisatie door genomen, maar in grote lijnen zijn zowel bestuur als spelersgroep is erg tevreden over de samenwerking en ook Michel zelf heeft gisterenavond de groep toegesproken dat hij met vertrouwen en plezier zijn trainerschap bij v.v. Vorden gaat verlengen. ‘Een mooie basis dus voor een sportief en succesvol vervolg, want het is mij wel duidelijk geworden in de afgelopen maand dat zowel Michel als de spelersgroep zijn nog niet klaar zijn met elkaar!, aldus een tevreden voorzitter.