Vorden, 14 oktober 2018 – v.v. Vorden heeft dus dit seizoen voor het eerst een heus vrouwenteam in de competitie, maar daarnaast zijn er bij de jeugd ook nog drie meidenteams actief in de competitie. In combinatie met Socïi is er zowel een MO13-1 (D-pupillen), MO15-1 (C-junioren) en een MO17-1 (B-junioren) meidenteam. Laatstgenoemd elftal speelt in Wichmond bij Socïi en heet officieel ook ST Socïi-Vorden MO17-1 en trainen 1 avond in Vorden in 1 avond in Wichmond. De MO13-1 en MO15-1 spelen in Vorden en worden ST Vorden-Socïi genoemd en zij trainen eveneens op maandag in Vorden en op woensdag in Wichmond.

Gisterenmiddag speelde de MO15-1 een thuiswedstrijd op Sportpark ‘t Grote Veld en onder heerlijke omstandigheden werd het een spannende wedstrijd met uiteindelijk een mooie 2-1 overwinning voor de Vordense/Wichmondse meiden. Tegenstander Gorssel-Epse speelt ook in het geel-zwart, vandaar dat de thuisclub in het lichtblauw aantrad en met rust was de stand nog steeds 0-0. In de tweede helft speelde Vorden richting de kantine en de supporters en dit inspireerde de meiden tot nog grotere daden want met twee fraaie doelpunten werd het verschil gemaakt en bleek het uiteindelijk voldoende te zijn voor de overwinning. De meiden zitten in een spannende competitie waarbij de verschillen gering zijn en vandaar ook de ‘mooie’ jeugduitslagen als 2-1 en 3-4 gewonnen en 3-3 gelijk.

De meiden van MO13-1 hebben het pittig in de Deventerse/Twentse klasse met tegenstanders uit Deventer (2), Goor, Enter, Vriezenveen, Holten en Rijssen. Zowel tegen het combinatieteam van GFC en Twenthe uit Goor als gisteren tegen Sportclub Deventer met ruime cijfers verloren, 6-0 en 7-0, maar na 4 wedstrijden blijken dit ook de koplopers te zijn. De meiden hebben tegen Sp. Lochem keurig een punt gehaald en in de eerste wedstrijd in een mooie wedstrijd met 3-1 verloren, dus wie weet dat er komende zaterdag tegen Excelsior Rijssen, die onder hun staan in de competitie, wellicht weer mogelijkheden zijn om te scoren!

Tenslotte de meiden van Socii-Vorden MO17-1, die gisteren thuis in Wichmond een fraaie 4-1 overwinning behaalden tegen Sprinkhanen MO17-1. Dit team, dat al een jaar of vier met elkaar speelt en ook twee á drie speelster van Vorden in de gelederen heeft die al eens mee mogen doen met het VR1 team, doet het uitstekend en heeft na de overwinning van gisteren een keurige middenmootpositie ingenomen met twee gewonnen en twee verloren wedstrijden. De beide koplopers Dieren en vooral OBW waren een maatje te groot, maar tegen Pax en Sprinkhanen is keurig gewonnen en met een doelgemiddelde van 13 voor en 12 tegen laten ze zien dat er rekening mee dit team gehouden dient te worden.

Komende zaterdag is er een vrij weekend, maar op 27 oktober spelen alle drie meidenteams weer een competitiewedstrijd. Vorden MO13-1 moet uit naar Rijssen, tegen Excelsior en MO15-1 en MO17-1 spelen thuis, respectievelijk in Vorden tegen AZC en in Wichmond tegen DVC. Kom gerust eens kijken en geniet van het meiden en vrouwenvoetbal bij v.v. Vorden/Socïi.