vorden 2 thuis tegen silvolde 2

Vorden 7 juni 2015 – Er was nog één speelronde af te ronden in de nacompetitie in afd. oost van de KNVB en dat ging om een plaats in de hoofdklasse C. Deze tweekamp ging tussen de amateurs van NEC uit Nijmegen en de achterhoekse runner-up Sportclub Silvolde. De zwart-witten waren als 3e geëindigd in de competitie achter Alverna en Hoogland, maar promoveren via de nacompetitie nu voor het eerst in haar 100-jarige historie naar de Hoofdklasse KNVB en na Babberich en Longa als 3e achterhoekse/liemerse club ooit.

Een zeer opvallende prestatie en aangezien deze ploeg in 2001 nog in de 5e klasse speelde en daarin het kampioenschap behaalde, is het helemaal de moeite waard om dit te vermelden. In de jaren na 2001 was Silvolde nog regelmatig tegenstander van Vorden 1, want zo kwamen beide ploegen elkaar vier jaar achtereen in de 4e klasse C tegen en speelden zij zelfs in 2004 op de laatste speeldag tegen elkaar en konden toen beide kampioen worden. Dat gebeurde uiteindelijk niet want Gendringen werd toen de lachende derde. Een jaar later speelde Silvolde en Concordia Wehl om het kampioenschap van de 4e klas op neutraal terrein van VVG in Gaanderen. Voor 3500 toeschouwers behaalde Silvolde toen de titel in 2006. Aangezien Vorden 1 in 2007 kampioen werd door de kampioenswedstrijd tegen Terborg voor 1100 toeschouwers te winnen met 5-4 kwamen Vorden en Silvolde elkaar in 2007-2008 weer tegen in 3C. Vorden moest na een jaar weer terug naar de 4e klas en Silvolde promoveerde in 2009 via de nacompetitie naar de 2e klas door voor 1500 toeschouwers te winnen van Leones. In 2011 speelde Silvolde om het kampioenschap tegen Alverna op het neutrale terrein in Groesbeek. Voor 1200 toeschouwers was het op deze zondag net niet voor Silvolde en ook in de hierop volgende nacompetitie kon er geen promotie worden afgedwongen. Een jaar later werden zij 6e in de 2e klas, maar wonnen wel de 2e periode en tevens de nacompetitie waarin promotie werd afgedwongen naar de 1e klas door de dubbele confrontatie met PH Almelo succesvol af te ronden.

Nu in 2015, na drie jaar in de 1e klas te hebben gespeeld, was er wederom een periodetitel en na een 3e plaats in de competitie werd nu ook weer voor de derde keer een nacompetitie gewonnen. Want na 2009 (3e klas) en 2012 (2e klas) won het nu in de finalereeks tegen NEC uit Nijmegen en gaan zij als 3e club in de Achterhoek/Liemers (na Babberich en Longa Lichtenvoorde) naar de Hoofdklasse KNVB.

v.v. Vorden feliciteert dorpsclub en oud tegenstander Silvolde met deze prachtige prestatie en wenst hun veel plezier en succes met promotie naar de Hoofdklasse KNVB.