knvb 125 jaar

Zaterdag 20 december 2014 – Gisteren heeft de KNVB – afd. Oost de nieuwe indeling voor de 2e helft van het seizoen, de voorjaarscompetitie, bekend gemaakt. De beide kampioensteams, Vorden F1 en Vorden E1, zijn beide gepromoveerd naar de 1e klas. Vorden D4 is in de najaarscompetitie 2e geworden, maar is toch gepromoveerd naar de 4e klas en komt daar wederom kampioen Almen D1 weer tegen.

Met de indeling van de jeugdteams heeft de KNVB – afd. Oost voor het eerst gebruik gemaakt van een nieuwe methodiek die in het geautomatiseerde systeem ook rekening houdt met reisafstanden. Naast de wensen van de club, de promotie- en degradatieregelingen wordt er dus ook rekening gehouden met de reisafstanden en kan het dus ook voorkomen dat er ‘regiooverschrijdend’ wordt ingedeeld. Vorden behoort tot regio 5 (IJsselstreek) en dit gaat van Zutphen t/m de Liemers en kent aan de oostkant de grens tussen s’heerenberg, Doetinchem en Vorden. Door deze vernieuwde methodiek kan het ook voorkomen dat vordense jeugdteams zijn ingedeeld bij clubs uit regio 7 (Achterhoek/Groenlo) of regio 9 (Twente).

Op 5 januari 2015 is er nog een bijeenkomst waar wensen van verenigingen besproken kunnen worden en daarna zal de KNVB z.s.m. de ‘nummerindeling’ bekend maken, zodat ook het wedstrijdschema bekend wordt gemaakt. De 2e helft van de competitie zal voor de jeugdteams in de B-categorie beginnen op zaterdag 7 februari terwijl een week later alweer een vrij weekend is gepland wegens carnaval. De teams die mee doen met de zaalcompetitie en in februari nog wedstrijden moeten spelen in de hal, krijgen voorrang t.o.v. de veldcompetitie.

In het volgende exceloverzicht is de indeling te zien voor B2, C3, C4 en MC1D, D3, D4 en alle E- en F-teams. Vorden A1, B1, C1, D1 en D2 spelen in een jaarcompetitie: voorjaarsindeling 2014-2015