2129

Vorden 27 mei 2015 –  Aankomende donderdag (28 mei) zal de WTZ (werkgroep technische zaken) de teamindeling voor de jeugdelftallen voor het volgend seizoen bekend maken. Net als vorig jaar zijn de leiders en trainers van dit seizoen uitgenodigd om een toelichting te krijgen op deze indeling. Direct aansluitend wordt de indeling dan op de website geplaatst. Dat begin met de F-indeling rond 19:30u en vervolgens elk half uur opeenvolgend de E, D, C, B en A.

De WTZ (Werkgroep Technische Zaken) heeft eveneens in de afgelopen drie maanden keihard gewerkt op de achtergrond om ook voor volgend seizoen de trainers en leiders per team te regelen. Het is wederom een flinke uitdaging geworden, want nog steeds groeit onze vereniging en hebben wij ieder jaar meer jeugdleiders, grensrechters en trainers nodig. Volgend seizoen zijn er namelijk twee Mini F-teams, vier F-teams, 7 E-teams (!), drie D-elftallen, vier C-elftallen, drie B-elftallen en twee A-elftallen. Tevens zal er net als dit seizoen één Meidenteam gevormd worden en wellicht dat er zelfs twee teams komen. Samen met de 6 seniorenelftallen en twee 35+-teams (wellicht drie) komen wij volgend seizoen voor het eerst in de historie van onze club uit op 31 teams die voor de competitie worden opgegeven. Ook de namen van de trainers zullen deze week bekend worden gemaakt op de site tegelijkertijd met de spelersindeling van de teams.

Wij zijn de grens van 300 jeugdleden overschreden, zitten dicht tegen het 500e lid, hebben volgend seizoen op de zaterdag 23 grensrechters en 23 leiders nodig. Door de week zullen er op de nieuwe methode (zal één deze dagen op de site uitvoerig over worden uitgeweid) maar liefst 33 jeugdtrainers in de weer zijn om alle teams twee keer in de week te laten trainen. Prachtige cijfers en natuurlijk zeer positief, maar het houdt wel in dat de organisatie ook mee dient te groeien en dat de randvoorwaarden (velden,kleedkamers, materiaal) ook in voldoende mate aanwezig dienen te zien. Door de methodiek die vanaf dit seizoen is ingevoerd om de wedstrijdvelden veld 2 en veld 3 om de week ook te laten gebruiken als trainingsveld, zal er samen met de oefenhoek wel sprake zijn van een maximale bezetting maar zal het met een beetje improvisatie, flexibliteit en positief opstellen van de spelers en trainers ook volgend seizoen weer gaan lukken.