Vorden, 11 augustus 2018 – In deze dagen worden bij alle ongeveer achthonderd leden (520), donateurs (165) en sponsoren (125) de seizoenspas 2018-2019 bezorgd. Bij deze pas zit eveneens een welkomsbrief voor het nieuwe seizoen met daarin de bijzonderheden over de contributie en overige nieuwsfeiten. Net als de voorgaande jaren heeft onze sponsor Cinemajestic (www.cinemajestic.nl) wederom voor de bedrukking van de pas gezorgd. Bewaar deze pas goed, want naast dat het geldt als toegangsbewijs bij onze thuiswedstrijden van het 1e elftal, geeft Cinemajestic ook een korting bij al hun films in de bioscoop in Zutphen bij vertoon van deze ledenpas.

Seizoen 2018-2019 – voetbalvereniging Vorden

Met deze brief en bijbehorende seizoenkaart openen wij het 89e voetbalseizoen van onze vereniging, het laatste jaar voordat wij z’n allen als geel-zwarten 90 jaar worden en deze mijlpaal in augustus 2019 gaan vieren. Aan de vooravond van dit jubileum staat de club er goed voor en kijken wij veelbelovend uit naar het seizoen 2018-2019, waarin ons 1e elftal voor het 4e achtereenvolgende jaar in de 2e klas uit gaat komen.  Allereerst stemt het ledenaantal ons tevreden, want de teller staat op dit moment op 520 leden en dat is wederom een record, nadat wij in 2004 het 75-jarig jubileum met 375 leden hebben gevierd, in 2012 ons 450e lid hebben gehuldigd en in 2015 ons 500e lid mochten begroeten. Ondanks dat wij door de daling van de geboortecijfers vanaf 2010 wel merken dat er iets minder pupillen zich aanmelden als tien jaar geleden, heeft dit geen invloed op het totaal aantal leden. Wij prijzen ons nog steeds gelukkig met de ‘woensdagmiddag-training’ en onze aanpak bij de spelers onder de 8, onder de 9 en onder de 11, waardoor er een constante doorstroming plaats blijft vinden binnen onze (jeugd)teams.

Met een nieuw seniorenelftal, Vorden 3, komt ons totaal aantal op zeven seniorenteams en daarmee is er een prima antwoord gegeven op de ‘vergrijzing’ van de seniorenafdeling, die in 2010 zijn hoogtepunt kende met vijf seniorenteams en een gemiddelde leeftijd van 37,5 jaar. Onze seniorenafdeling is anno 2018 springlevend met een gemiddelde leeftijd van 22,5 jaar in de eerste drie teams (46 spelers) en daarnaast zijn het 4e, 5e, 6e en 7e elftal actief op hun eigen niveau en in hun eigen doelgroep. Het komende seizoen kent v.v. Vorden ook een primeur want voor het eerst in de historie van de club hebben wij een damesteam in de competitie. Nadat de laatste 6 jaar het meidenvoetbal, in samenwerking met Socïi, een enorme impuls heeft gekregen, zal het volledige JO19-1 (A) team het komende seizoen als dameselftal fungeren en krijgen wij dus op zondag maar liefst 8 seniorenteams!

Ook financieel staat de club er goed voor en mag het zich gelukkig prijzen dat naast de ‘normale’ exploitatie er ook drie fraaie extra inkomsten te noteren vielen, de laatste vier maanden. Vanuit de actie ‘Hart voor de Achterhoek’ van de Rabobank, de actie van de ‘Werf in Vorden’ en vanuit een laatste donatie van de ‘Stichting Sportpark Vorden’ heeft de club een fraai geldbedrag ontvangen. Naast ‘veiligheid’ (o.a. AED), dat een belangrijk thema is in het jaarplan van onze club, wordt er ook geïnvesteerd in een volledig nieuwe ballenvanger op het hoofdveld dat tevens fungeert als houder van een drie rijen reclameborden, dat ook nog eens van beide kanten bevestigd wordt. Voor de sponsorcommissie een welkome investering, daar deze club mensen weer een groot aantal nieuwe bordsponsoren hebben mogen begroeten.

Over twee weken beginnen de voetballers alweer met het nieuwe seizoen, want in het weekend van 11 en 12 augustus staat de eerste training voor de selectie alweer op het programma. Vanaf maandag 20 augustus beginnen alle teams met de training en een week later, als de scholen zijn begonnen, staat de eerste woensdagmiddagtraining gepland. Vanaf het eerste weekend van september spelen alle teams drie bekerwedstrijden in de poulefase en in het weekend van 22-23 september staat de eerste competitieronde gepland.

Wij wensen u als spelend lid heel veel plezier en succes toe, als niet spelend lid of donateur hopen wij u vaak te zien op ons sportpark om onze teams te steunen en als sponsor bedanken wij u hierbij alvast voor uw financiële steun en hopen u graag te ontmoeten tijdens één van onze activiteiten of thuiswedstrijden van het 1e elftal.

Geniet nog van de laatste vakantieweken, bekijk regelmatig onze website ‘www.vv-vorden.nl’ voor het laatste nieuws en wij zien u dan graag  vanaf 1-2 september op ons Sportpark!

Bestuur v.v. Vorden

Marc v.d. Linden, Kees Jansen, Oscar Rondeel, Hans Boers en Rien Wabeke