Vrijdag 7 december 2018 – Het komende weekend is de laatste speeldag gepland voor de najaarscompetitie. Alle teams die in de B-categorie spelen, maar ook de JO19-1, JO17-1 en JO15-1 in de 1e klasse A-categorie, spelen per seizoen in een najaars- en voorjaarscompetitie. De KNVB heeft een kleine 10 jaar geleden hiervoor gekozen, zodat halverwege het seizoen er een nieuwe indeling ontstaat en de kans weer groter wordt dat je een gelijkwaardige competitie krijgt. Komend weekend vallen de beslissingen in de najaarscompetitie en ook voor een aantal Vorden-teams zal het spannend worden!

Bij de junioren spelen de JO19-1, JO17-1 en JO15-1 in de 1e klas. Sinds vorig seizoen heeft de KNVB hier ook besloten om met een najaars- en voorjaarscompetitie te spelen. In de afdeling Oost zijn er 7 1e klasses (Zwolle/Veluwe, Salland, Twente, Achterhoek, Liemers, Stedendriehoek en Nijmegen) en de eerste drie gaan over naar de 2 promotie 1e klasses in het voorjaar. Ook de beste drie nummers vier komen hiervoor eveneens in aanmerking en de rest wordt na de winterstop in de vijf overgebleven 1e klasses. Vanuit de 2 promotie-1e klasses promoveren uiteindelijk in de maand mei de nummers 1 en 2 naar de Hoofdklasse. Vorden JO19-1 (uitgespeeld) is 4e geworden en JO17-1 kon zaterdag bij winst op Reünie de 4e plaats bemachtigen. JO19-1 zit echter niet bij de beste drie nummers vier en voor Vorden JO17-1 wordt dat nog ff afwachten na zaterdag. In ieder geval een fraaie laatste wedstrijd voor het team van de trainers Bram Oplaat en Dion Kruip. Vorden JO15-1 had het erg lastig in de najaarscompetitie en zal na de winterstop wederom in de 1e klasse uit komen.

Bij de 2e elftallen zitten er nog een paar pikante potjes tussen. Vorden JO19-2 speelt thuis tegen SDOUC JO19-2 en deze tegenstander kan bij winst kampioen worden. Toch doet JO19-2 ook nog mee, want na de winstpartij vorige week tegen DZC’68 (een kwartier voor tijd gestaakt wegens op- en aanmerkingen van ouders van DZC op de scheidsrechter in Doetinchem …… )  staat het op 16 punten en kan het bij winst op 19 punten komen en gaat het dan over SDOUC heen. Alleen moet het dan hopen op puntverlies van Zelos JO19-2 want zij staan op 17 punten op de 2e plaats. Vorden JO15-2 staat 1 puntje achter op koploper Be Quick Zutphen JO15-2 en moet dus zelf eerst zien te winnen van Warnsveldse Boys en dan hopen dat Be Quick tegen Eerbeek puntverlies lijdt. De JO17-2 en JO15-3 hebben een prima competitie achter de rug met enkele fraaie wedstrijden. De JO15-3 staat zelfs op een 3e plaats maar moeten met nog 1 wedstrijd te gaan hun meerdere erkennen in de beide koplopers Grol en Twenthe Goor.

Bij de pupillen hebben de drie JO13 teams het alle drie pittig gehad, maar mogen vooral de JO13-2 en JO13-3 zeker tevreden zijn met hun resultaten. Voor de JO13-1 was het dit jaar, het vierde seizoen in de Hoofdklasse, een maatje te groot. De tegenstand was te pittig en te zwaar, maar petje af voor de spelers en de begeleiding want ondanks de nederlagen is de ploeg blijven voetballen en met alle beleving op zoek blijven gaan naar een doelpunt. Waarschijnlijk komt het team na de winterstop uit in de 1e klas. De JO13-2 kan morgen met haar laatste wedstrijd tegen VVO de najaarscompetitie in de zware maar prima 3e klasse goed afsluiten en wellicht zit er nog een doelpunt of zelfs winstpartij in. De JO13-3 is bovenin het rechter rijtje geëindigd en wie weet kunnen ze nog een plaatsje stijgen door morgen te winnen van Warnsveldse Boys.

Bij de JO11 heeft zowel JO11-1 als JO11-3 nog een kans op het kampioenschap in de najaarscompetitie. De JO11-3 staat precies gelijk met v.v. Dieren JO11-2 en moet zelf tegen de nummer drie Be Quick JO11-2 dus eerst zien te winnen en dan hopen op puntverlies van Dieren. Eindigen beide elftallen bovenaan dan wordt zowel Dieren als Vorden als kampioen beschouwd en mogen ze beide een feestje vieren. De JO11-1 staat ook op de 2e plaats en heeft 1 puntje achterstand op Rood-Zwart Delden. JO11-1 moet zelf zien te winnen van Sp. Lochem en hopen op puntverlies van Rood Zwart tegen Witkampers. De JO11-2 en JO11-4 hadden het beide pittig in hun klasse, maar hebben beide in ieder geval 1 wedstrijd gewonnen. Wie weet dat zij beide morgen de najaarscompetitie in ieder geval met een mooie wedstrijd af kunnen sluiten en wie weet komt er nog een puntje bij!

Wij wensen alle jeugdteams morgen nog 1x heel veel plezier en succes en geniet met z’n allen nog één keer van een heerlijke zaterdag voordat jullie de zaal in gaan en de winterstop begint!