Vorden, 20 november 2017 – Afgelopen weekend was het in vele competities de laatste speeldag van de 1e periode. De KNVB heeft in tegenstelling tot de laatste jaren in de 1e klas, waar Vorden JO19-1, JO17-1 en JO15-1 in spelen, besloten om net als in de gehele B-categorie geen periode’s en dus ook geen nacompetitie te organiseren, en zodoende is er maar bij twee ploegen van v.v. Vorden sprake van het bekende ‘toetje’. In de 2e klasse I bij Vorden 1 behaalde SPERO uit Elst in de vorige speelronde al de 1e periode en kon het zich gisteren dus zelfs een nederlaag tegen Voorwaarts permitteren. Bij Vorden 2 was het in de res. 3e klas KNVB tegenstander Longa’30 4 die door een 3-2 overwinning op de geel-zwarten de 1e periode pakte.

Vorden 2 moest gisteren in Lichtenvoorde tegen koploper Longa’30 4 een aantal spelers missen in verband met vakantie, maar kon nog steeds door de grote selectie (16 spelers) een prima elftal op de been brengen. Na de toch ongelukkige gelijke spelen tegen Varsseveld 3 en Sc. Neede 2 stond het weliswaar op een keurige 5e plaats maar had het een overwinning nodig op de koploper om echt mee te doen om de eerste vier plaatsen. Vorden 2 had pech dat het gisteren op de laatste speeldag Longa’30 trof, want deze ploeg was tot het bot gemotiveerd om de eerste prijs van het seizoen te behalen en met rust was het dan ook 3-0 voor de jonge goed spelende ploeg uit Lichtenvoorde. In de 2e helft was het echter Vorden wat de klok sloeg en het werd dan ook 3-2 voor de ploeg van trainer Dion Kruip. Heel even dacht het 2e elftal zelfs een puntje mee te nemen vanaf het 2e kunstgrasveld (!) van de oranjehemden, maar de gelijkmaker werd afgekeurd. Longa’30 4 pakt dus de 1e periodetitel en Vorden 2 moet met 11 uit 8 op de 5e plaats de top vier met daarbij Sp. Eibergen 2, Sp. Lochem 2 en Reünie 2 voorlopig even voor zich laten.

Bij het 1e elftal waren gisteren bij de laatste wedstrijd van de 1e periode ook met Siebren Bijenhof, Ate Barendsen, Roy Böhmer drie spelers afwezig, maar ook trainer Michel Feukkink kan uit een selectie van 16 spelers putten en had zodoende met Guido Beernink en Sven Mulder twee 19-jarige spelers in de basis staan. Ook de bank was prima bezet met Bas Abbink, Frank Hiddink en Anne Hezemans, die net als bij het 2e waar in de persoon van Niels Rondeel een JO19-1 speler mee mocht doen, liet zien dat er vanuit de jeugd de nodige aanwas te verwachten is. Anne maakte gisteren zelfs zijn debuut in het 1e elftal en kan een kruisje (en een kannetje 🙂 ) achter de 2e klas op zijn naam zetten. Tegenstander Orion had geen kans meer op de 1e periodetitel, want SPERO uit Elst had in de vorige speelronde deze prijs al gepakt, maar de oranjehemden die na twee seizoen 1e klas zo snel mogelijk weer het verloren gegane terrein willen heroveren, wilden persé in deze thuiswedstrijd een overwinning behalen. Vandaar dat de 0-2 achterstand koud op het dak viel en het 1e elftal in de laatste 25 minuten vol onder druk kwam te staan. Toch hield de equipe van Michel Feukkink keurig stand en speelde zich bij vlagen er prima onderuit, alleen viel een na vele 16-metersituaties de bal uit een voorzet en een stompbal van keeper Robin Verstege in de 88e minuut precies voor de voeten van een Orionspeler en kon de de nummer drie van de ranglijst toch nog een punt bij schrijven.

Vorden 1 staat in een super spannende 2e klasse I precies in het midden met 10 uit 8 en aangezien er tussen de nummer 13 (8 punten) en de nummer 4 (12 punten) slechts 4 punten verschil zit, zal naast de nog te vergeven twee periodetitels ook de strijd om de 4e plaats (en daarmee hoogstwaarschijnlijk deelname aan de nacompetitie) een doelstelling zijn voor vele ploegen waaronder Vorden 1.