Vorden 1 kampioen 2015 Vorden 27 april 2015 – Vorden 1 heeft voor de 9e keer in haar historie het kampioenschap behaald, maar nog nooit eerder op zo’n overtuigende wijze en met zo’n puntenaantal. Vanaf de 1e speeldag heeft het na de 1-0 overwinning op VVO bovenaan gestaan en had het in de eerste vier speelronde’s nog gezelschap van Reünie en PAX, vanaf speeldag 5 stond het zelfs alleen bovenaan. 17 overwinningen, vier gelijke spelen en slechts drie nederlagen verder mag het zich na 24 wedstrijden en dus nog 2 speelronde’s te gaan de meer dan terechte kampioen van 3C noemen, want van de enig overgebleven concurrent en sterk spelende runner-up RKZVC werd twee keer gewonnen met de totaalcijfers van drie voor en nul tegen.

Trainer Michel Feukkink heeft het hele seizoen de beschikking gehad over een prima groep speler van 18 man. Vooral voor de winterstop speelde het maar liefst 8 van de 12 wedstrijden in dezelfde basisopstelling en was er geen sprake van schorsingen en blessures. Na de winterstop kwamen Daan Horstman, Sam Abbink en Erik Oldenhave regelmatig in de ziekenboeg en moest er nogal eens geschoven worden met de magneetjes door de begeleidingsstaf, maar vooral in de maand maart liet het 1e elftal zien dat het ook in de breedte tot de beste ploeg behoort van 3c. In vijf wedstrijden werd maar liefst vier keer gewonnen en kwamen er ineens ook nog spelers buiten de groep van 18 in de basisopstelling te staan zoals Ate Barendsen, Siebren Bijenhof en Bas Abbink. Maar hoe is deze ploeg nu precies ontstaan en heeft trainer Michel Feukkink in de afgelopen vier seizoenen dit scenario aan zien komen?

In het eerste jaar van trainer Michel Feukkink is de basis gelegd voor het huidige 1e elftal dat in dit seizoen 2014-2015 vanaf de 1e speeldag bovenaan heeft gestaan. Hij veranderde aan het begin van zijn 1e seizoen nog niet veel aan het elftal, dat hij van trainer Theo Hulshof had overgenomen en waarin Niels Siemerink, Stefan Eggink, Bart Stoman, Roy Böhmer en Frank Hiddink al een basisplaats hadden.  Alleen haalde hij routinier Dennis Wentink weer terug naar het 1e en kregen de 1e jaar senioren Wiebe de Jong, Don Rouwen en Rick Schroër direct een kans. Na de winterstop diende zich echter een metamorfose aan die ervoor zorgde dat talentvolle jeugdspelers in het 1e elftal gingen spelen. Allereerst werd de geblesseerde Gerrit Wenneker vervangen door de 17-jarige keeper Robin Verstege en deze staat vanaf dat moment onder de lat bij het 1e elftal. In de maand maart kwamen ook Sam Abbink, Daan Horstman en Bas Boers vanuit de A1 het 1e elftal versterken. Dezelfde A-spelers speelden ook gewoon op zaterdag in de A1 en werden in april ook nog eens kampioen met dit team tegen Avanti. Routinier Eric Oldenhave werd vanuit het 2e toegevoegd aan het 1e en zodoende promoveerde Michel Feukkink met zijn vernieuwde 1e elftal naar de 3e klasse . In de afgelopen 2 jaar is Dennis Wentink na een seizoen 3e klas gestopt en zijn Gijs van der Veen, Koen Oosterhuis en Bas Kortstee aan het 1e elftal toegevoegd. Dit seizoen kwamen hier ook nog eens Niek Nijenhuis, Michael Vet en Stijn Wentink bij. In dit succesvolle seizoen hebben ook reeds Ate Barendsen en Siebren Bijenhof vanuit de A1 regelmatig mee gedaan met het 1e elftal. Direct na de winterstop moest Sam Abbink vervangen worden en toen kwam Michel Feukkink terecht bij een speler die niet eens direct bij de eerste 18 spelers behoort. Bas Abbink heeft 9 wedstrijden achter elkaar in de basis gespeeld en liet zien dat zelfs naast Sam Abbink, Bas Boers en Stijn Wentink er zelfs een vierde links-back geen reden was voor het elftal om ineens minder te gaan presteren. Integendeel, want door de inbreng van deze laatste pion door de succesvolle trainer Michel Feukkink  bracht het zelfs extra elan te weeg en was Bas met zijn kopballen ook nog eens een extra wapen in de voorhoede.

Michel Feukkink heeft de laatste twee seizoenen altijd aangegeven dat de rek nog lang niet uit deze groep is en dat wij in potentie een selectie hebben dat mee kan doen om de bovenste plaatsen. Dit seizoen heeft hij bewezen dat hij samen met Gerrit, Tim, Eddy, Roy en Ard een team in elkaar heeft gesmeden dat niet alleen om de bovenste plaatsen kon strijden, maar ook daadwerkelijk de koppositie in kon nemen. Het heeft allemaal geresulteerd in een geweldig kampioenschap en brengt de trainer uit de Hoven, die volgend seizoen zijn vijfde jaar in gaat, een geweldige uitdaging om het team ook klaar te maken voor de 2e klasse KNVB!

Vorden 1 kampioen 2015